Wednesday, January 25, 2012

ibu mengandung mengidam !!

**kisah mengidam mama lily  
tahniah jika anda mengidam semasa mengandung..hehhe..itu tandanya anda normal....erm, sekarang ni usia kandungan lily baru  14 minggu..kira 3bulan lebey la....lily mengidam masa awal- awal dulu je..skrg ni slow sket..mungkin tggu waktu kemuncak nanti kot...hahahh....macam- macam nak.tak tau la tu mengidam ke gedik nama ye..hahha...yang syok ye masa mengidam ni, korang nak apa je, en suami atau orang-orang terdekat dengan anda mesti try dapatkan even susah..hehe...contoh ye macam ni la...suami lily tulis di status fb dia pasal lily mengidam dulu- dulu..semua yg lily sebut, dapat tau walaupon lambat..amin....

haa...yang paling ketara ialah mengidam nak makan makanan raya!! contohnye nasi impit, ketupat , lemang dan rendang!! skali dengan dodol...lama jugak lily mengidam yang ni...3- 4 round jugak la makan...1st skali sanggup balik kampung mak kat langkawi sebab nak suruh mak masak nasi impit , kuah kacang dengan rendang..siap tinggalkan suami kat umah 2 hari..hahha...pastu tapau lak bawak balik umah sewa sebab xpuas makan kat kampung...bila bawak balik, ingat tak kena pau la dengan suami..tengok2 kena pau jugakkk!! hahah.tak puas makan lagi !! dua ari lepas tu gi makan pulak kat kedai makan..tak puas lagi.sebab sikit dan kurang sedap...selang 2mggu macam tu, mak lily datang umah lily lak..masakkan rendang, kuah kacang  dan nasik impit..sodap!!! kali ni puas r..hehehe...tapi ada jugak kawan lily yang baik hati ni suruh mak dia masak rendang daging sebab nak bagi lily makan...huhu.terharu!! siap bawakkan lemang sebatang!! dalam masa beberapa minit, selesai sebatang lemang dan jugak rendang itu...!! hoho...amin....sekarang dah puas la ngidam tu...dah tak ngidam lagi....yang lain2 tu hanya sampingan...hehe...orang cakap, kalo ibu mengandung tak dapat makanan yang diidamkan, nnt anak dia air liur meleleh..betoi ek?heheh..seksa jugak la ngidam ni sbb pejam mata je, buat pe je, dok ingat benda tu je selagi tak puas tauu!! 

penah jugak lily dengar orang mengidam pelik2...nasib la lily ngidam tak pelik2...ada orang siap mengidam nak makan tanah liat, minyak petrol la dan lain2....ouwwhh.dasyat anak dia ni punya selera..hehe....

setakat ni lily tak de alahan lagi..alhamdulillah..awal2 dulu je muntah 2-3 kali past makan..lepas tu dah okey...dengar cite orang yang ada alahan ni teruk..cian sebab tak boleh buat macam2..selalu letey..mungkin lily tak sampai tahap tu lagi kot,..tapi mintak2 dijauhkan la...usia kandungan pon masih awal lagi..banyak yang kita tak leh jangka...yang penting kena jaga kesihatan tuu..asid folid kena makan hari- hari.kadang2 lily pon lupa jugak..huhu...

aritu dah scan kali kedua,..alhamdulillah baby sihat.aktif lagi.siap pusing-pusing , sepak - sepak lagi..heheh..syok tengok dia dalam tu..nak upload pic bagi korang tengok, tapi xyah lagi la..tunggu yang lily scan kali ke -3 ni..insyallah....=)

**boleh tak lepas ni nak mengidam pergi melancong ke PARIS?? hehe..gedik ni....bukan mengidam...haha.. www.tips-fb.com

5 comments:

Cik Sara said...

hhehe bestyer,,kalau ngidam g paris tu lgi syok kan^_^tahniah lily x lme g jdi mama lily,tpi jiwa haruslah miss kan,heeee

beurself said...

tahniah mdm lily nak jadi mama tak lama lagi :)

cikpingu said...

ngidam bnde sng jmpe xpe lily.. :)

AmirahSM said...

xsabar nk tgk mke comel anak kak lily nanti! =))

RUMAHTUMPANGANKUANTAN said...

suka baca crita org mengidam neh.tahniah erk lily.