Tuesday, August 9, 2011

Pengalaman bersahur !!

salam ramadhan semua!!

kali ni lily ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua umat islam ..semoga Ramadhan kali ini membawa  seribu makna kepada kita semua ..

tahun ni ialah tahun pertama lily sambut puasa sebagai seorang isteri..macam tak percaya je tau...tahun lepas sahur dengan family dan kawan - kawan ..tahun ni bersahur berdua je dengan suami...alhamdulillah , tahun ni lily dapat pengalaman sambut puasa yang baru...mungkin tahun depan pengalaman yang lain plak..heheh...mungkin bertiga pulak ke...insyaallah....

akan lily sambut bulan Ramadhan tahun ini dengan penuh makna..mungkin ni Ramadhan terakhir ke..mana kita tau kan?semua takdir dari Allah S.W.T ..yang penting kita berdoa semoga dipanjangkan umur untuk menyambut Ramadhan yang akan datang...

masa kecik -kecik dulu , mak selalu buatkan lily air milo panas..hari- hari!! kalau tak minum milo , nnt mak cakap lily sakit perut sebab ada gastrik...dulu lily pelik macam mana mak boleh masak macam - macam masa sahur...siap buat air la , masak nasik la , masak lauk la...mak kejutkan kitaorg adik beradik kol 5..makna ye mak bangun kol bape ek nak sediakan semua tu?? lily selalu tanya mak , tapi dia cakap " ala, bangun - bangun terus masak , hampa mai makan je.." ...erm , masa tu tak pikir pe dah..makan je la dengan muka mengantuk..dah abis makan , macam biasa , kena paksa kemas meja..hahhaha...tak rajin tauu..selalu bergaduh dengan adik sebab sape makan last , dia la kena kemas!! so , mmg makan cepat la bagi siap awal..hehhe...sekarang pengalaman ni dah tak jumpa dah...=(

masa zaman tak kawen lagi , masa  sahur ke , bukak puasa ke , main beli je makanan kat bazaar tu.. makanan untuk sahur beli siap -siap..esok pagi tu panaskan je...housemate masak nasik..pengalaman masa membujang dulu memang lily tak boleh lupa la..hahah..nak tergelak pon ada..dulu memang liat nak bangun sahur tau..sampai housemate lily , Amalina Adam yang selalu kejutkan lily untuk sahur..kalau tak bangun , nanti dia bising..so , lily memang tak kunci jam pon nak bangun sahur..tunggu Amal kejut je..heeh..tq Amal..tak lupa jugak housemate2 lily yang lain.sara , ayu , alia dan iza .semua baik dan kuat makan..heheh ..makan ramai - ramai memang best ...paling tak tahan makan ayam goreng dengan budu..sodap!!
sekarang dah tak de pengalaman tu...sebab lily ada pengalaman baru pulak..

pengalaman baru lily ialah bersahur bersama si suami lily...waahh..macam tak percaya je tauu...sekarang baru lily tau kol bape mak lily bangun memasak untuk sahur..huuu...bangun kol 4 pagi!!
lily pon sama jugak , skrg ni lily akan bangun kol 4 pagi untuk masak ...=) kadang - kadang lily tak tido pon sebab takot nanti terlepas ..huu...1st day puasa lily masak ikan bawal 3 rasa untuk sahur..gila x?hahha..mak lily cakap , org tak makan la ikan 3 rasa masa sahur..hahhaha..ala, biasa la , dok tengah hot ni..hahha..2nd day lak , lily masak ayam goreng kunyit..amboi...semangat mak lily cakap...3rd day , husband lily buat sahur..nak tau dia masak pe?? chiken soup dengan garlic bread untuk sahur..hahaha...nasib baik la kenyang makan garlic bread...husband lily mmg pandai masak..tambah - tambah western food.!! lily pon kalah!! hari ke empat pulak , lily masak mee goreng daging...1st time ni masak mee goreng..nak tau lily bangun kol bp??lily bangun kol 5!!hahah..tertidur lepas buat kerja...masak macam lipas kudung!! nasib la sedap!! -tangan didada , mata ke atas - ...dengan panas-panas tu , husband lily terpaksa makan cepat - cepat..kesian ye tgk..heheh...ye la , takot nnt terlepas ...=) puasa ke enam , rahsia la lily masak pe..hehehhe.....

alhamdulillah , lily ada pengalaman berbuka yang baru untuk tahun ni...=)
semoga tahun depan lily ada pengalaman yang baru jugak...
selamat berpuasa semua!!! =) www.tips-fb.com

6 comments:

amy azuha said...

sweet sgt...xsabar pulak nak rse pgalaman cam gini hehe =PP

MdmLily Lilo said...

sabar amy..ehhehhe...=)

♥zatty♥ said...

best la bace cte kak lily. smoga tahun depan ada pengalaman baru ea. hihi ;P

cik nur said...

wahh pengalaman bersahur sbg isteri hehehe pape pun selamat berpuasa yaa

MdmLily Lilo said...

zatty - alamak , tahun depan..insyallah...hehhehe...

MdmLily Lilo said...

cik nur - aah , mcm xpercaya je tau..tq cik nur =) slamat berpuasa utk u jugak =)