Wednesday, August 10, 2011

Anak - anak lily

wwoooo..
anak - anak lily...
sabar-sabar..lily tak pregnant lg la..heheh..anak pon xde lg..
anak kucing , anak patung , banyak la..arini lily nak kongsi pulak cerita pasal anak kucing lily yang comel - comel ni..geram...dari kecik memang dikelilingi oleh kucing - kucing..mungkin masa dalam perut pon dah dikelilingi kucing...mak dan abah lily  memang suka dan sayang dengan kucing ..memang abah dari kecik bela kucing.,mak lily pon sama jugak..=) jadi , lily dan adik beradik semua memang suka dan sayang sangat - sangat dengan kucing..kalau xde kucing , rasa macam dunia tak lengkap..korang ada rasa macam tu tak??=)
sampaikan ayah lily kalo orang tanya dia ada bape oarang anak , dia akan jawab 7 orang.!!..padahal kitaorang 4 orang je..dia cakap yang selebih ye tu anak kucing ..=)

pengalaman lily dengan kucing memang banyak! ada yang meninggal kena lenyek dengan kereta la, jatuh kolam la, kena makan dengan anjing la , kena makan dengan orang siam la( korang mesti tak percaya kan?tp mmg ada kat kawasan kampung lily tu..kejam sungguh!..nama dia Beterina  ) huuu..nak menangis la kalau ingat..siap ada kucing lily yang eksiden depan rumah , lepas tu lily angkat dan dia menghembuskan nafas terakhir kat atas riba lily..nama ye Mickey..

lily pelik dan hairan jugak la kenapa ada orang takut / geli / menyampah dengan kucing n..kadang - kadang lily tengok siap ada yang sepak - sepak lagi kucing depan orang ..ada yang baling barang kat kucing la..kata kucing jalanan tu kotor la..nape , ingat korang tu bersih sangat ke kalo dah terbiar?sama la macam kucing , kalau terbiar , tak de orang jaga , mmg la kotor ..hmm..kadang - kadang nak sepak je orang yang sepak - sepak kucing depan lily tu..at least kalau tak suka pon , tak yah la nak sepak ke ..g la main jauh - jauh ke..kan?  tau tak berdosa kita buat macam tu pada haiwan - haiwan ciptaan tuhan...tak pe la , harap - harap orang yang berperangai macam tu berubah la..kalau tak suka , sila hindarkan diri dari kucing tu  .kalau dia datang dekat pon , tak yah la sepak ke , halau dia elok - elok..mungkin sesetengah orang tak suka kucing sebab dia sakit ke..lelah kan, so mmg kena elakkan la..

tapi lily memang respect orang yang suka kucing ni...orang cakap , orang yang suka kucing ni penyayang..ye ke?betol kot..sbb ayah lily mmg penyayang..yang sebenar ye , lily nak cerita tentang suami lily yang dulu ye tak suka kucing , tapi sekarang dah jatuh cinta dengan kucing..ewahhh...dulu lily ingat nak cari laki yang suka kucing , tengok2 suami lily sekarang ni tak de la suka sangat sebab dia lelah..tapi , alhamdulillah , sekarang dia dah boleh sesuaikan diri dengan kucing...

8 bulan yang lepas , lily dan suami hidup berdua je...bosan jugak..huaaa...hang tengok muka aku , aku tengok muka hang la..hahhah...tapi , selepas berfikir panjang , lily telah mengambil keputusan untuk adopt anak kucing..mula - mula mmg tak brani nak minta kat suami , sebab lily tau dia lelah..tapi , lily tanya je la..tengok - tengok dia bagi..so , lily pon amik kucing dari adik lily..cuba jaga dulu..tengok keadaan suami macam mana..hasil ye alhamdulillah , dia tak lelah...lily adopt kucing tu nama dia Danny...tapi lily dan suami panggil dia Dannysha...heheh...baru pompuan sikit..

bila rasa sekor tak cukup , kitaorg adopt lak kucing kakak lily dari KL..jauh tau kitaorang amik...dari KL ke KEDAH ...kesian jugak tengok diaorang masa tu sebab kecik lagi..baru 4 bulan kot..siap terberak , tekencing dalam cage..dugaan - dugaan..tapi diaorang mmg comel..nama anak - anak baru lily , Jebat dan MunMun...jantan dan betina..sepasang tauu...=)

mula - mula bela anak- anak baru , suami lily kena g hospital sebab lelah..kena sedut gas..huu..sedey jugak dan rasa bersalah..masa tu dah amik keputusan nak bagi kucing - kucing tu kat kawan..tapi suami lily cakap tak yah bagi , dia akan try adapt dengan kucing - kucing tu..sampai sekarang , suami lily tak sakit dah..=) dari tak suka kucing , dia jadi sayang kat kucing..dia siap belikan cage 3 tingkat untuk kucing kitaorang , vitamin , mainan , shampoo , makanan dan macam2 la.lily pon tak terfikir nak buat macam tu..sayang betol dia kat kucing - kucing tu...dia mmg takut , tapi dia try jugak bagi tak takot..=)

dulu ada kes kucing lily , MunMun , mulut dia terkoyak..mungkin masa diaorang main - main kot...pastu suami lily yang bawa dia g klinik veterinar..dia yang sapukan ubat..sampai sekarang , MunMun dah sihat...
best plak rasa bila tgk suami main - main dengan kucing ..sebab dl dia tak suka kucing!! hahah..dulu rasa nyampah gila sebab dia tak sayang kucing ! alhamdulillah , sekarang budak2 tu dah besar...sihat , aktif , gemok!!

ini Mun Mun...dah sihat dah sekarang ni..aktif!!

ecece..suruh pose ...terus pose!! nak jadi model boleh??

ini Jebat! hidung kembang..manja sangat budak sorang ni...tu gaya dia nak kiss la tu...hahha

ni Kemey..emak kepada Danny..dia skrg ada kat Langkawi..baru selamat melahirkan 4 ekor anak..

yang macam macho ni la Danny..tapi dia betina tauuu..sebab tu nama penuh dia Dannysha...
bila tiga - tiga bergabung!!
Danny , Jebat dan MunMun ...




www.tips-fb.com

5 comments:

khadira said...

comelmyer meowies tuu..grm je tgk

syira_88 said...

comel gileeeeee kucing2 tu...sy memang hantu kucing!tak boleh nmpk kucing mesti naik syekh ;)

MdmLily Lilo said...

khadira - lily pon geram!!

MdmLily Lilo said...

syira - u ada bela kusing x?? =)

KizZ said...

ya allah comelnye.
tibe2 nak cerita,my kucing kat rumah baru beranak.dapat 5 ekor baby.but a a week after, anak die kucing jantan dah makan licin.sedih sobss sobss.