Thursday, January 27, 2011

PERABOT IKEA !!

TEMA : MERAH + PUTIH 

konsep rumah lily ialah modern style!!
warna nak merah mix putih..hoho..mcm krismas lak..hahah...
so , masa pergi IKEA aritu , dok cari perabot warna merah n putih je la...wooww...cantik tol...geram2!!heheh

lihatlah dapur idamanku..kih3....cantik kan??tp xboleh nk buat mcm ni kat rumah sbb rumah sewa jeee!!huk3...xpe, nnt dh beli rumah , nk mcm ni jugak! lagi rajin la saya memasak  lagi bersaiz la suami saya..heheh...lagi bersaiz jugak la badan saya..hahah

ni pulak sudut bacaan..ye la..cikgu kan..kat rumah mestila byk stock buku2..hahah...senang nak kongsi dgn student nnt..hahah..budak2 zaman sekarang ni dh maju..kita pon kena maju jugak..cikgu suka la corak kat sofa tu!! mozek gitu..

next2!!!
geram ye!! ni lak sofa merah..erm,cantik..tp xbest sgt sbb besi..so, xleh nk lompat2..hahah..nnt bengkok!salah satu pilihan la yg ni...cantik kn???nak tdo la kat sini..bye...=p

meja kopi yg comel2!! warna merah lily beli...comel sgt!! nk beli je sume warna , tp xtau nk letak kat ne nnt...suami saya marah kalau beli brg , tp xtau tujuannya! benci!! dlm ati cakap " alaaa...beli je dl,nnt pandai2 la susun..wuuuu.."...tp sblm beli , dia akan tanya " awak beli ni nk letak mana?"..so , lily kena bg jawapan yg tepat dan jitu! hahah..slalu ye lily jawab " letak mana2 tempat yg sesuai..weee "..pastu dia cakap " jawapan xreleven "...teettttttttt...............dlm ati " xpe , nnt nak dtg sorang2 beli sume ni.." ....=p 

ni plak meja nk susun hadiah2 yang banyak..kan banyak dpt anugerah..hahahah...ye la tu...ni boleh letak brg yg comel2, frame , pasu..lg?apa2 la yg ada kat rumah tu..hahah...suka!!

meja untuk letak lcd tv saya la...hoho..putih u...kotak2 bawah tu leh letak mcm2..ini yg saya mahu!!..semua perabot yg beli kena ada kegunaannya !! hoho...supaya rumah kita xsemak dan bersepah2 mcm bilik tikus!!penah ke tgk bilik tikus ??..ok..xpenah..teettt..

saya paling gila sekali memilih dan membeli lampu!!lampu tido , lampu untuk ruang tamu , dan lampu yg comel2!!hahah...paling byk beli lampu la kat sini aritu...ada tinggi, rendah , melekat , tegantung..tetonggeng dll....harga berpatutan,....itu yg saya mahu!!!


setelah memilih perabot yg nak td...kita pergi ambil stock lak...wahhh...kena pasang sndri!!xpe...suami saya yg taf tu kan ada..hahah...penat2!! tp best gila la!!

alamak , terlupa lak...ni sofa saya!! saya punya ok...xde sape leh duduk sini..hahah..saya suka warna merah ini..mcm cili! bila balik je umah , terus lompat atas sofa merah...i like!!
ada jugak beli carpet itam bulu2!! heheh...untuk alas sofa ni ler...br naik seri rumah tu...kih3...

ok2..tu je setakat ni...bila perabot dh ada kat rumah , kita kena la rajin berkemas kan..nnt kalo berhabuk , xbest la....huhu...rugi je beli cantik2...
nnt lily sambung cerita lagi ek...skrg mau tidur....krohhhh~~~~.........

bye...jangan lupa shopping sini...ada UPDATE ari ISNIN ( 31 January 2011 )...
only at MissLily Shop



www.tips-fb.com

2 comments:

Fatin Aimie 88 said...

nanti tangkap gmbr perabot dlm umah ek? :p

Dawa said...

jemput la ke blog saya utk ilham hiasan dalaman yg lebih byk lg. hehe