Saturday, October 16, 2010

talam dua mukaa

erm , dua tiga hari ni lily emo sket..huk3...tak tau nak mula cerita cmne..tapi nak luahkan jugak...tak sangkan kan , bila cerita 2-3 tahun lepas tiba - tiba terpecah lak..lily pon baru tau cite- cite ni dari orang2 lain jugak..mungkin org yang terdekat dengan lily...tak sangka la smpai mcm tu sekali...mmg sedey..dh hampir bertahun- tahun bersama , tapi cerita tu lily sendri tak tau dan tak sangka tu semua tipu dan rekaan semata - mata...hanya Allah saja yang tahu perasaan lily bila tiba - tiba terdengar cerita ni...Dah bertahun - tahun , xde sorang pon yang ceritakan...mmg tak sangka..tak perlu la lily nak ceritakan semua ye...hanya orang yang buat tahu apa yang dia buat ...erm..sikit demi sedikit lily dapat korek cerita dulu kala tu..kalau boleh dah xnak ingat la..tp kalau tiba - tiba ada orang terbukak rahsia dia sendiri , nak buat cmne kn...mesti la kita nak tau selanjut ye...kalau boleh hati ni xnk amik tau langsung! tp ...erm..ntah la...mungkin selama ni lily diam , xbermakna lily xberperasaan k..paling mengejutkan bila tahu cerita pasal budak talam dua muka ni...hanya Allah saja yang tahu betapa busuk ye hati manusia itu kerana jeles menguasai dirinya...mungkin depan kita baik , mesra..tp belakang kita...hmm..nak kata lily ni kacau hidup dia , xde pon...sikit pon xusik...org cakap , dalam tempoh pertunangan ni mmg banyak dugaan...kita tak bagitau salah,....kita bagitau pon salah..pelik betol..kalau bgtau ,kata nak menunjuk ,kalau tak bgtau kata sombong ..hmmm...manusia2..lily pon xperfect sgt...tapi xde la sampai jadi talam dua muka...xde la nak aib - aib kan orang lain..xde la nak fitnah - fitnah orang ...tempoh masa kita nk bersama pon dah xlama...so , lepas ni mungkin kita tak berjumpa pon xpe...xde la ingat kisah lalu kan...lily rindu sangat kawan2 masa sekolah rendah...itulah kawan nama ye...xde nak mengutuk , bergaduh..kalau bergadoh pon 5 minit je..heheh..kn2??rindu ye nak jadi budak kecik macam dulu2..hehe....senyum2!!..tu semua dugaan hidup...sentiasa berdoa kepada Allah supaya dipermudahkan segala urusan...amin....



alhamdulillah persiapan majlis dah 50% siap..erm , tak smpai lagi 2 bulan..heehe...rumah yg nak disewa dah tengok..kereta dh tengok,perabot dh pikir nak beli yang mana...hope lepas ni lily happy dengan hazwan..semoga bissness misslily shop terus maju....: ) kepada rakan -rakan , anda dijemput hadir ke majlis resepsi kami pada 23 dan 25 disember 2010..kad akan diedar bulan depan...
www.tips-fb.com

2 comments:

Anonymous said...

sabo ye...
dugaan hdup..
sme la dgn sye...
wndu kot ngn kgkwn sek..
kgkwn kt kmpus suma..hmm...
kwn baek sndri pn bley ktuk2 n fitnah kta merata alam...brukkn kita mcm dia xpnah wat slh...
perit...
so chaiyok 4 us..;-p
huhu~

nada hanis said...

sabar, dugaan yang menanti memang banyak. hehe.

i'm happy for both of you :)